Based on a crime committed in the 1990s: a television director was unjustly sentenced to 25 years in prison for the murder of his lover, a young Wrocław journalist. The affair sparked major controversy in Poland, as the investigation discovered no proof against the accused. Eleven years later the director was granted pardon by Polish President Aleksander Kwaśniewski. The real killer was never found.