The confrontation between Jean de La Fontaine, writer of the world renowned Fables, and Colbert, financial administrator for Louis XIV’s Kingdom of France. In 1661, Colbert gets his rival Fouquet arrested, a powerful advisor of the young king. While all the other artists support the decision and rush to the Court, poet de La Fontaine confirms his support for Fouquet. Colbert vows to make the rebel admit the truth, but La Fontaine, even when penniless, stands by his convictions. Without money, he resists, observes and writes the Fables, which protest against a despotic government in the height of its decline.