The vilage of Dervent has been struggling to keep afloat since the year dot. Nobody is aware us to what the „year dot“ means, even Pascal. It's thanks to him that the viewers delve deeper into the life of the village people: that of the Power-Supply, of Frau Klaperman, of Jeremiah, of the inflatable lady. So as to grasp as to why, should he have been God, Pascal would have created the world in a totally different mode. Sparrows in October is a story fraught with pieces of life: rock drawings – unambiguous and unobtrusive – of the tribe, the people, animals, circumstances...