Luxembourg on October 24, 1962, at the height of the Cuban missile crisis. The Second World War is still in the recent past and people can remember the hardships and the bombs, the Nazi occupation and the terror, but also the collaborators. In 1962, everyone is afraid of the communists, the devil and the next world war.