Daniele is a distracted student at Law University and he is also, more or less with the same spirit, the boyfriend of a politically correct assistant of a professor. Destiny comes in the way and he meets Tommaso, an unreliable guy, a thief of traffic signs and professional faker, specialized in DVD and phone cards. Tommaso and Daniele were born the same day, in the same city, even in the same hospital. Once they met, despite their wishes, they will never be able to part.