A nearly-suicidal, young woman visits a psychotherapist. She is in love with a priest, and the diagnosis of her husband's mental illness leaves no hope. The psychotherapist, in her attempts to resolve the amassed difficulties, seemingly begins to duplicate the life stages and behavioral patterns of her patient.