Warsaw during the late 1970s and early 1980s. Hard times and the “literary Tuesdays” of the poet Miron Bialoszewski define the interior drama of the blind Jadwiga Stańczak. The ageing woman, burdened with a tyrannical father, offers her services to the self-centred Miron. She copies down his texts from a tape recorder, organises his schedule and his trips. He is fascinated by her pragmatism and her way of perceiving the world she cannot see with her eyes.