Inspired by Luciano Linoni’s story. Franco Scattoni is a very grumpy man, rough and with serious difficulties in socializing. His youth was sealed by his father’s sickness and suicide. In order to find money to cure epilepsy, which he suffers from, and to move with his pregnant girlfriend, Miriam, to Morocco, Franco starts committing several crimes, such as stealing, assaults, drug dealing until he commits the most serious and cruel of all crimes: homicide. Franco savagely kills a young police officer during a normal routine check.