A love triangle is set against the background of a bucolic country enclave of aristocrats in 1830s Hungary as the Russian tsar plots an incursion. The handsome English engineer Blackwall arrives to build a railroad for Count Falussy, whose beautiful orphan ward is the would-be fiancée of a neighboring and much older nobleman. Intrigues, romantic and political, are laid bare when the boar hunt takes a dangerous turn.