In the small Gaul village all is calm ... too calm. That is because the legendary Cornedurus is busy training for the Olympic Games. Having been defeated by Obélix and Astérix, Cornedurus is upset and his superior Tullius Mordicus promises to sign up the two Gauls for the Olympics so that Cornedurus can get his revenge. But magic potions are forbidden...