The strange investigation by Simon, a psychologist working in Human Resources for the Parisian subsidiary of a German multinational. Specialist in role play, motivational seminars and evaluation aimed at restructuring, Simon is asked by the director of the subsidiary Karl Rose, a liberal through and through, to investigate Mathias Jüst, a director general who is suspected of being mentally unstable. Weighing up a possible power struggle between the two men, the psychologist will, bit by bit, uncover a culture of denouncement and surveillance. Resembling the elements of an enigmatic puzzle bringing back the horrors of the nazi period, Simon will discover worrying links between the nazis methods and those of the personal departments in modern big business.