Dante 01 is a space prison drift in the suffocating atmosphere of the hostile planet called Dante. Inside, six of the most dangerous criminals of the surrounding worlds are used as guinea-pigs with obscure experiments. A resistance is organized around César, a psychopath manipulator. But its authority it's called into question by the arrival of Saint Georges, a mysterious prisoner possessed by a secret force which he will learn how to control, using it to face the hostility of his fellow prisoners and to release them from the maleficent attraction of Dante.