Policeman Georg is very popular amongst his colleagues for always being calm and cool-headed. His partner Michael also admires him for his apparently harmonic marriage with Anne, an attractive primary school teacher. When a promotion is announced to Georg, he begins to lose control over the carefully maintained façade of his "intact" family. During Christmas season the conflicts that have been dominating the couple's life for years start to surface: Anne’s struggle for recognition. The patronizing of her parents. Georg’s attempt to always suit everybody. Their children that helplessly look away – while the traces of domestic violence can no longer be hidden. Under the Christmas tree tragedy unfolds - "It ain’t no drama, Anne!“ – Well, yes, it is.