Cecilie sees and hears things no one else does; places suddenly change appearance, people aren’t really there. One night she experiences a rape, but no traces are to be found. Her husband Mads commits her to a psychiatric hospital. With the help of a psychiatrist, Per, she begins to see a frightening connection between her condition and a brutal murder that happened more than 30 years before.