Hama Ali, a charismatic actor from Iraq famous locally for his performance as Iraq's version of Superman, met Ayca on a film-set. He and Ayca, a fiery actress from Turkey, had a passionate love affair before returning to their respective homes. The true story of Ayca's departure from Istanbul and her extraordinary journey to the Iraqi border. At a time when many people were fleeing from East to West in search of safety, Ayca makes the opposite journey, in search of love.