Driven to investigate the mysterious disappearance of his father, New York psychologist Ed Hunter travels to a remote village in the West of Ireland and finds a community that has been living in fear for centuries. He meets a mysterious girl who tells him that his father had been searching for the spirits of a mother and child who were buried alive in the nearby forest over 1000 years ago. His fathers friend, the local parish priest holds all the answers but has locked himself in his church for fear of his life.