It is the mid-1980s, and teenage Yu Hong leaves her village, her family and her boyfriend to study at Beijing University. There she discovers a very different world, and falls passionately in love with fellow student Zhao Wei. But though their relationship soon comes to overwhelm everything else in their lives, the weight of history soon pulls them apart - their story, like those of so many others, overwhelmed by the massacre in Tiananmen Square.