The mysterious story of the Indian elephant Raja that journeyed through the forests of Kerala via Lisbon to Vienna in the year 1550. The reconnaissance trip made by Gandhi-activist P.V. Rajagopal on Raja’s route provokes surprising associations. The film reenacts the little elephant’s imprisonment, training and appearances at temple ceremonies – until he was ambushed as a status symbol by European rulers. It is a story of misappropriation that continues today.