A well-respected art historian and moral authority steals a valuable painting from a church. He is caught-out by a righteous young "fanatic", who actually doesn't want any money but simply, that the painting will be returned to its old place. A thoroughgoing idealist? Or a madman, whose brother is in jail and whose girlfriend has to tolerate weird tests of courage...