A lemon grove that belongs to Salma, a Palestinian woman living adjacent to the green line [the pre-1967 border between Israel and the West Bank] and her new neighbour, to her misfortune, the defense minister of Israel. This leads the Israeli security authorities to immediately regard the grove as a threat to the security of the minister and his family and to order the uprooting of the trees. To their surprise, she retains a young Palestinian attorney and engages in a legal battle that goes all the way to the Israeli High Court of Justice.