For a moment the otherwise proper station master Thomas Hudetz is distracted by Anna's flirtatious behavior. This results in a catastrophic train accident with countless deaths. Thomas and Anna lie to escape blame, and this lie about their shared guilt forges their bond , changes and ends yet more lives.