Marianne has mysteriously disappeared from her home in a village called L’Orée du Bois. Her husband, a photographer, and her daughter Clara wait for her to come back. Unwilling to abandon hope of seeing her again, they go for walks and recall their shared memories of her. The cloudy sky casts shadows over the landscape. A few kilometres away, in a small town, Simon, a young man in his twenties, starts having trouble with his sight, feeling his eyes momentarily covered by a black cloud, plunging him into total darkness. His doctor cannot find any rational explanation for his strange affliction, which usually only affects airline pilots. One day, as he is driving on a little country road, Simon briefly loses his sight and thus control of the car. Clara notices some smoke, and finds the young man, who is not too seriously hurt but suffering from temporary amnesia. She takes him home to look after him and is soon in love.