The actors of "Avanzi" (a cult Italian satirical television show of the 90s) reunite after 15 years in Su Pallosu, a small village in Sardinia. They have decided impromptu to put together a show to support the cause of the local fishermen who are in great distress because of fish depopulation. Among the fishermen there’s Gianni Usai, an ex FIAT worker and ex labor leader, a man who has spent his life in rectitude, always poor, always dedicated to the protection of his comrades. His presence is of great inspiration and breeds the necessary enthusiasm to start, but that enthusiasm lasts shortly and leaves doubts of all sorts. The actors have been given a huge amphitheatre in Cagliari which rapidly fills up. Tension rises high.