François is in Tokyo for three weeks, following the rehearsals of the theatrical adaptation of several of his works. He had to bring his grandmother with him, who recently suffered a stroke and can no longer speak. Foreigners, forced to face one another, in an unknown land, they open up and slowly reveal themselves to the other. During the last moments of her life, the elderly woman will help François regain his sense of joy.