Lúcia is misbegotten, unloved and the eternal widow of her own father. A cry of rage in bodily form, she is mad, maltreated and humbled. She wears mourning in remembrance of her mother’s crime and betrayal, and gives vent to her inconsolable pain to make sure there’s no rest or respite for the killers of her father. She lives in hope of her brother’s return so she can fulfil her promise of avenging her father’s blood.