Saiva, a woman living under a curse, and Anja, her adopted daughter, are in a remote land far from civilization where she believes they will be safe. Saiva is the sole survivor of an indigenous tribe of reindeer herders slaughtered by a troop of marauding soldiers. After the massacre, Saiva leads the men to their death on a glacier avenging Ivar, the only man she ever loved. They struggle to survive, living off the scarce prey they can kill. One day a figure appears on the horizon and collapses. Despite her fears and doubts Saiva takes him in and nurses him back from the brink of death. Loki the fugitive, recovers and settles in with the two women as the snow arrives and the long winter nights close in. Saiva and Anja compete for his attention. As the passion between Loki and Anja deepens, they tell Saiva the heartbreaking news that they intend to leave her to start a new life together. She is devastated. As the sea begins to freeze over, Loki and Anja prepare for the long journey South to Loki’s village. Saiva retreats into a tense silence. At the moment the lovers are about to leave, she acts with terrifying and horrific consequences.