Arnaud Desplechin films his father who has just sold the family house. The emptying is the occasion to open drawers, browse old photos and read ancient post. The father chooses this moment to speak of his own mother Thérèse, who passed away when he was 18 months old. He has no memory from her, and yet he seems to know her very well.