Well-to-do, sophisticated couple Elsa and Michele have a 20 year-old daughter, Alice, and enough money for Elsa to leave her job and fulfill an old dream: study art history. After she graduates, however, their lives change. Michele confesses he hasn't worked in two months and was fired by the company he founded years ago. Elsa overcomes her initial shock by pouring extra energy into facing the crisis while Michele, exhausted by an unsuccessful job hunt, lets himself go, alternating between vivacity and apathy. The growing distance between them eventually leads to a break-up. Only when they apart will they realize that they risk losing their most precious possession: the love that binds them.