After three suicide attempts, Danielle, haunted by every breath of the daughter she bore, is a virtual prisoner in a psychiatric clinic where an ambitious analyst tries to discover the reasons behind her incomprehensible hatred of motherhood. Believing that she is an ugly human being that has given life to another ugly human being, Danielle sees only a hostile and intrusive enemy in her daughter, Sophie. However, through the analyst’s constant probing, Danielle finally voices the reality of her isolated childhood, a hasty marriage and the pain of a forced pregnancy that only gave birth to intolerance and self-loathing.