A director contemplates the reasons behind the failure of his last film. During a trip to a seaside town, the scenario of his unfinished work, he recaptures his daily life, love, time, the delicate flow of the awareness, smiles and the connection between childhood and adulthood, the sea and the countryside. Why are films made? Can films exist without life? In seeking solutions for his film, the director finds answers in his questions, and from there, with the help of children, begins this story on life.