The story of Karl Jonathan and his father. They leave the city for the father’s rundown childhood home but soon realise that the entire village of "Skjelleruten" has been transformed into the ultimate safe society, where children are strictly protected from behaving like children. Karl Jonathan and his new friend, Sisseline, start an uprising against this model village with the aid of a closed-down pirate radio. But the model citizens refuse to give in without a fight!