A man vanishes without a trace. His lover, a married, successful politician, discreetly contacts Private Investigator Varg Veum for assistance. Varg finds her lover murdered, and the politician's husband is arrested for the murder. However, Varg accuses the police of judicial murder, and gets involved in an international murder case branching out far beyond the Norwegian borders, with characters who would not shy away from any methods.