Sole is a girl who loves life, though she only discovers as much when she meets two boys who are very different from her: Alex and Pierpaolo, who belong to the "Civil Disobedience", a group of graffiti writer named after Henry David Thoreau's essay. Sole joins them in their nocturnal adventures, filled with clashes, ideals and thrills, discovering her real identity and the value of friendship. But when she falls in love with Alex, the tensions she unwittingly sets off ultimately prove to be dangerous.