Sixty-year-old Henryk, his relatives and their perfectly planned celebration is interrupted by some actions of a pedantic land surveyor, Henryk's sister-in-law who likes strangesexual routines, his depressive daughter-in-law, his fetishist son-in-law, and the grandchildren wishing to construct abomb. The event becomes even more disastrous because of the unexpected visit of a religion teacher, a revenge seeking militarist neighbor and a vicious, malfunctioning lawnmower.