Aporia is a story about a famous middle-aged actor, Čulibrk, who, on the last day of shooting, finds out that he is terminally ill. Despite the news he decides to continue with the film. At the shooting he re-experiences his life he subjected to his career. At the same time the last scene disappears from the screenplay. In such situation, when a solution of the absurd film is being sought as well as of life, we meet the actor in various tragicomic situations.