Valentin, a young man in despair, has lost everything: his girlfriend, his job and his apartment. He squats in the house of an absent uncle in a well-to-do part of town. On the same floor, Hélène lives with her son Jérémy. Strong and independent, Hélène, a successful writer, rails against social inequalities and prejudice in her books. Coming between them are a cat who comes and goes, a son in search of a father, a sister looking for love, an uptight editor, but also all that remains unsaid, those differences that Hélène tends to criticise and which cause the two characters to clash and then slowly grow closer and perhaps come together.