18 Munich singles take part in a "speed dating", a "meeting event" where two strangers are allowed precisely five minutes to get to know each other before being introduced to the next stranger. In the race against time they try to sell themselves as best they can, all the while sizing each other up. Nine women meet nine men. They're all from Munich, they're all looking for a partner. That's all they have in common.