Lucie, a young art-history student, tries to discover the identity of the woman in the paintings by French artist Antoine Watteau. Fascinated by the mystery emanating from these canvasses, she throws herself headlong into investigating the painter's real identity. Her meeting with Vincent, born mute, and the harsh confrontation with her professor, persuade her to intensify her research, immersing her in a plot started two centuries earlier. To the point where she loses herself.