Rather than playing "cowboys and Indians", children aged 8-13, sons and daughters of doctors, farmers, police officers and grocers, play at their parents' jobs before the movie camera. The film was neither scripted nor rehearsed and the children improvise following their impulses, to present the world as they understand and imagine it. Are they acting out stories they've experienced, heard or "seen on TV"? Do they immerse themselves in the imaginary or reproduce reality as they see it every day? Through their perception of these jobs, of their difficulties, pleasures and pain, the children offer a profound take on the adult world.