When a young man, Angus, visits his dying grandfather in hospital he cannot hold back his boyhood quest for the truth behind the death of his parents. But also the truth behind his grandfather's ancient, incredible, fearful stories. Stories from the whole swathe of Gaelic history of poisoned lovers, bloody revenge, water-horses and Spanish gold. His grandfather hijacks Angus's life for one last time leading him to one of Scotland's most treacherous mountains, The Inaccessible Pinnacle, and an ancient truth he never expected to find.