Mumia Abu Jamal, a journalist and former member of the Black Panthers, has been on death row since 1982 for the alleged murder of a police officer. Twenty-four year-old William Francome is a kind and educated young Englishman with a marked political conscience, who was born the very day the crime was committed. Mumia plead innocent but was given the death sentence and despite the support of humanitarian organizations and renowned personalities has been awaiting his execution for decades. Will is aware that for every minute of his own privileged life a man segregated in isolation has been waiting to die. A man who maintains his innocence.