Shane Gulliver and Mark Tate are two ordinary 18 year-olds serving with the British Army in Iraq. Amidst constant insurgent attacks the platoon struggles to maintain the uneasy peace and to subdue a barrage of hostilities. When the popular company captain is killed on patrol by a roadside bomb, morale in the platoon hits rock bottom. Acting on orders they round up several suspects from house-to-house searches. That night feelings at the camp are running high and as the chain of command is weakened events spiral out of control.