In 1980, Tony Sacchi, a young unemployed man from the Belgian Ardennes, takes a school bus hostage that was driving towards Brussels. His reason for this was to publicly announce his dismay on National Television. The hostage taker obliges the school bus to drive to the site of the National Television where he is captured and the 15 children are freed.
In 2005, 25 years later, television journalist Daniel Piron wants to boost his staggering career. He decides to reunite all protagonists of the hostage for an ambitious film project. However, during this journey with the original bus, it appears that Sacchi is no longer the agitated revolutionary he used to be and the former children, who are now in their fourties, excel in apathy.