Ivan is Russian, his neighbour Assan is Kazakh. They live in a small village in Kazakhstan. When Ivan’s wife gets pregnant and gives birth to a brown boy, he suspects that she has been cheating on him with Assan. Half a year later, Assan’s wife gives birth to a ginger boy. Whom betrayed whom? A conflict is sparked that won’t fully rest for 15 years.