A young man dares to realize his dream. He goes to Rome to see his operatic idol. Instead of joy, he is the victim of a theft that changes and upsets everything in his life. He always remains true to himself while living the bittersweet experiences of his trip. Solitude and nostalgia bring out childhood memories from which he drives his strength.