Egon and Dönci live together in their own idyllic village, on a small planet far away from Earth. Though both aliens, Egon bears a striking resemblance to a human boy and Dönci is best described as an overweight cat. While Egon gazes into space from his observatory, he is at the same time diligently hammering together his own spaceship in a run-down workshop. Dönci, meanwhile, spends the wicked time between meals getting into mischief in a nearby field. But when a bizarre spacecraft crashes on their tiny planet, delivering a message from a distant planet called “Earth”, their lives change forever.