The Morells and Wagners live in a suburb of Hamburg. Each a father-mother-son family, they seem normal and relatively problem-free, and get along over dinners and card games. The fathers have been friends for years and work for the same construction company. What the parents don’t know is that there is a brutal animosity between their boys. Robert, the younger and smaller of the two, is repeatedly tortured by Paul – until the day he finally fights back, setting off a series of tragic chain reactions.