Hajo wants to become a sailor despite his mother's fears and his father's death at sea. He befriends the son of a captain of the Dutch East India Company and joins the crew of their ship bound for the East Indies. Hajo's simple-minded friend Padde comes along by accident. Together they live through many of the dangers to which sailors were exposed in the 17th century.