Tibor Malkáv kills a complete stranger to save his own mother. Tibor Malkáv murders Ferenc Szirmai. He receives the money and everything seems to be fine but next day Tibor Malkáv receives a letter from Ferenc Szirmai. They turn out to be no strangers at all. Tibor Malkáv is in trouble. He must find out who hired him if he would like to avoid being punished for what he did. Tibor Malkáv is a pathologist. Tibor Malkáv starts to follow a dead man to find out surprising things about himself.