Some of the most symbolic moments of the 1956 Revolution in Hungary were the tooth-and-nail battles fought by the so-called “pest guys” who dared to defy odds by taking on the panzers of one of the world’s superpowers. The story begins on October 23rd, 1956 and ends on November 4th of the same year.